مدیر کل برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های کشور بر اشتغالزایی و مهارت افزایی دانشجویان تاکید دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدرضا آهنچیان مدیرکل برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور  در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: این اجلاس سالانه بر مبنای سیاست‌ها و خط مشی‌های تعیین شده از سوی وزارتخانه برگزار می‌شود و بر اشتغالزایی و مهارت افزایی برای دانشجویان تاکید می‌کند.

آهنچیان اضافه کرد:  دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین اردیبهشت امسال از بین ۱۴ دانشگاه داوطلب برای برگزاری اجلاس انتخاب شد.  

او گفت: سخنرانی‌های این اجلاس هم بر اساس سیاست‌های وزارت علوم تعیین شده است تا با تمرکز بر خطا‌ها برای تقویت نقاط قوت و رفع نواقص و کاستی‌ها اقدام کند.

معاون آموزشی وزیر علوم هم گفت: پژوهش و فناوری، کارآفرینی و نوآوری، بین المللی سازی و خدمت رسانی اجتماعی از محور‌های آموزش دانشگاه‌هاست.

خاکی صدیق، تدوین مبانی و سند اخلاق آموزشی، دوره‌های تحصیلات تکمیلی و نظارت بر آن‌ها، کیفیت و نظارت بر سیستم آموزشی دانشگاه‌ها را از سیاست‌های مهم حوزه آموزش دانشگاه‌ها دانست.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)  هم در این اجلاس گفت: این اجلاس نوید دهنده حرکتی منسجم و هدفمند در مسیر بالندگی کشور است و بی شک روحیه بخش جامعه دانشگاهی در تحقق رشد علمی خواهد بود.

نایینی افزود:  توسعه رشته‌های کارآفرینی، تقویت مهارت افزایی، اصلاح برنامه‌ها، شیوه‌ها و محتوای آموزشی و تقویت ارتباط صنایع با دانشگاه‌ها در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکار‌های عملیاتی در برنامه‌های راهبردی آن‌ها تدوین‌ می‌شود.

استاندار قزوین هم در سخنانی با اشاره به پیشینه تاریخی فرهنگی علمی و مذهبی قزوین گفت: قزوین سابقه هزاران ساله تمدن دارد و ٥٠ سال پایتخت کشور بوده است و اولین دشت حاصلخیز کشور و همچنین اولین شهرک صنعتی کشور هم در این استان قرار دارد.

به گفته زاهدی، ۶۵ موسسه و دانشگاه در استان قزوین فعالیت دارند و شتابگر چشمه نور هم در استان قزوین در حال اجراست.

او به موقعیت سوق الحبشی استان قزوین اشاره کرد و افزود: این استان در زمینه برخورداری از آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها جایگاه دوم را در کشور دارد.

اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور امروز و فردا به میزبانی دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی نیز گفت: این همایش نوید دهنده حرکتی منسجم و هدفمند در مسیر بالندگی کشور است.

نائینی افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی موجب افزایش سطح علمی دانشگاه‌ها و شناسایی رویکرد‌ها و مسیر‌های موفق علمی می‌شود.

در این اجلاس بیش از ١٥٠ نفر از معاونان آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی حضور دارند و در مورد مسائل آموزشی و سیاست‌های امسال وزارت آموزش عالی تبادل نظر خواهند کرد.

این همایش هر ساله با حضور معاونان آموزشی تمام دانشگا‌ه‌ها در یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

این اجلاس فردا به کار خود پایان می‌دهد.
انتهای پیام/.
 

مهارت افزایی دانشجویان از اولویت های وزارت علوم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.